Dehora kevin algemeen
Werken bij Déhora

Let’s talk about Kevin, marketing specialist bij Déhora

1 maart 2021
Van planners tot business consultants. Van software wizards tot backoffice helden. Het Déhora team is veelzijdig. Vraag het maar aan onze marketing man, die af en toe zelfs inspringt als vliegende consultant. Maak kennis met Kevin.

Marketing én vliegend consultant! Wat doe je precies bij Déhora?

Als marketeer bij Déhora is het mijn taak om aan de wereld bekend te maken wat we allemaal doen, wie we zijn en waarom we het doen. De taken die daaronder vallen zijn héél divers. Een contentplan beheren en bijwerken, teksten schrijven voor websites en blog, social media posts bedenken en uitwerken, SEO analyses uitvoeren, Google advertenties uitzetten, flyers of grafische elementen ontwerpen, (interne) evenementen organiseren, mail campagnes opzetten, fotografie,..

Daarnaast bied ik regelmatig ondersteuning aan collega’s op projecten. En soms, als er grote nood is aan een extra helpende hand, spring ik tijdelijk in de bres als consultant. Die synergie tussen marketing, praktijk en vakinhoud zie ik zelf als een enorme win-win. Om te weten waarover je schrijft moet je af en toe zelf eens in de modder gaan ploeteren.

Vertel wat meer over je achtergrond?

In een ver verleden heb ik informatiemanagement en -systemen gestudeerd aan de Hogeschool Mechelen, tegenwoordig Thomas More. Ik leerde er de ins en outs van business processen, databases, modelleren en zelfs programmeren.  Heel snel daarna belandde ik op de stoel van business consultant bij de toenmalige outsourcing gigant EDS. Misschien te snel. Een goede job, maar na twee jaartjes was ik er echt op uitgekeken. Zowel op de functie, als op het onpersoonlijke van een grote organisatie.

Omdat ik altijd al een voorliefde had voor communicatie en organisatiesociologie gooide ik het roer helemaal om. Ik behaalde een master bedrijfscommunicatie aan de KUL. Na een tijdelijke opdracht als intern communicatiemedewerker aan Leuvens Instituut voor Media en Leren (KU Leuven) kwam ik dan terecht bij Déhora. De puzzelstukjes vielen samen: marketing, workforce planning, technologie en consultancy. Nu zit ik ruim 8 jaar bij Déhora en heb ik héél wat mooie dingen mogen doen en kunnen meemaken.

kevin jobbeurs

Van welke werkzaamheden krijg jij energie?

Als marketeer je éigen activiteiten bedenken, ontwerpen, soms eens vloeken, opnieuw beginnen, je ideeën uitwerken en daar uiteindelijk de resultaten van zien. Dat is zalig. Maar ook een blog of social media post die het goed doet, de positieve evolutie van het aantal websitebezoekers, een succesvol seminarie of event organiseren, de goede vindbaarheid van je website. Dat zijn allemaal signalen dat we goed bezig zijn.

Ik werk ook bijzonder graag met jonge, enthousiaste stagiairs. Het is geweldig om te zien hoe die jonge gasten nieuwe ideeën en nieuwe kennis meebrengen. Daarnaast deel ik zelf heel graag mijn ervaringen, en sleep ik hen graag mee in het vak van workforce planning.

En tot slot, we hebben een topteam bij Déhora. Bij elke bijeenkomst, namiddagborrel, teamactiviteit en zelfs ’s middags aan tafel ben ik stiekem toch een beetje trots. Het is een extra reminder waarom ik graag kom werken.

Op welk bereikt resultaat ben je trots?

Ha! Doorgaans ben ik best heel bescheiden. Maar ik ben enorm trots op de evolutie die we als organisatie hebben doorstaan op vlak van communicatie, marketing én uitstraling.  Toen ik bij Déhora begon stond dit allemaal nog in kinderschoenen, en speelden we iets te vaak leentjebuur bij onze Nederlandse collega’s. Al gaandeweg hebben we Déhora België een éigen smoel gegeven en heel wat dingen geprofessionaliseerd. Soms was het intern wat worstelen om vooruit te geraken, maar de resultaten zijn er hé! Er is nog wel wat werk voor de boeg, maar marketing staat alvast als een huis.

Hoe ziet je doorsnee werkdag er uit?

Als marketeer heb je geen doorsnee werkdag. Dit hang deels samen met je (content)marketingplannen en lopende acties. De ene dag doe ik onderzoek voor een blog, de andere dag schrijf ik hierover een tekst. In mijn agenda reserveer ik vaste momenten voor digitale content, teamoverleg met mijn sales collega’s alsook interne communicatie. Andere momenten benut ik voor analyse en bijsturing van SEO en SEA.  Ook het beheer van de website is iets wat regelmatig om aandacht vraagt.

Wat zou je graag nog met Dehora willen bereiken?

De voorbije jaren heb ik het Déhora team zien evolueren van 10 topcollega’s naar een hechte familie van 35. Dit jaar stonden we zelfs nog op het lijstje van de sterkst groeiende bedrijven van het land.  Zowel inhoudelijk als professioneel hebben we enorme stappen gemaakt. En toch hebben we altijd die unieke, toffe sfeer kunnen behouden.  Op mijn (persoonlijke) wish list staan nog: de Franse markt veroveren,  employer branding uitbouwen, meer tam tam maken op social media,  meer teamuitstapjes en uiteraard werk maken van die maandelijkse brouwerijbezoeken.

Waarin wil jij je verder ontwikkelen?

Ik wil me heel graag verdiepen en ontwikkelen in fotografie en in videoproductie. Met fotografie kan ik al redelijk uit te voeten,  mijn camera gaat overal met me mee. Een echt instapmodel maar al jaren een trouwe bondgenoot. Beeldbewerking in lightroom is nog wel redelijk diy. Video is echter helemaal onbekend terrein voor me, maar video content is steeds belangrijker in online marketing. Ik wil graag leren filmen, monteren en kwaliteitsvolle animaties maken.

Hoe ervaar je werken bij Déhora?

Na 8 jaar ben ik nog steeds héél blij dat ik bij Déhora ben komen werken.  De variatie in werkzaamheden, de vrijheid én de verantwoordelijkheid geven me elke dag weer een boost. Dit is veel toffer dan werken op een interne marketingafdeling waar je dagelijks maar één klein stukje van het hele plan uitvoert. Hier maak je zélf dat plan.

Daarnaast hebben we ook gewoon het beste team van de wereld. Ze noemen ons niet voor niets de Déhora familie hé!  Déhora is een vlakke, open organisatie waar veel ruimte is voor initiatief en discussie. Collega’s zijn altijd behulpzaam, iedereen is bereid om de extra mile voor elkaar te gaan. Er wordt heel hard gewerkt maar er is altijd ruimte voor fun. En dat is altijd al de rode draad geweest bij Déhora.

Déhora Kerstmis

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik lees graag een goed boek. En als ik wat tijd (en zin) heb trek ik mijn loopschoenen aan of ga ik naar de gym. In het verleden liep ik regelmatig een halve marathon of de 10 Miles. Tegenwoordig, met twee kleine kinderen in huis, is dat wat lastiger te combineren. Verder ben ik helemaal gek van hot sauce en craft bier. Je vindt me ook regelmatig op optredens van bands in het iets stevigere genre.

Zin in een mooie challenge?

Heb jij net zoals Kevin goesting in een mooie uitdaging? Wil je graag werken in een fijn en gezellig team? Zoek je een job waarin je elke dag kan bijleren, en waarbij jouw inzet ertoe doet? Wij zoeken steeds nieuwe collega’s’! Bekijk als de bliksem onze openstaande vacatures.

Bekijk alle vacatures

Laten we kennis maken?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dehora contact en kennismaken

Even bellen of mailen?

Je kan ons ook bereiken via onderstaande coördinaten.