Sharron werken bij Déhora
Ontmoet het team

Sharron’s verhaal: van stagiaire naar sales professional

2 januari 2024
Sinds haar doortocht als stagiaire is Sharron niet meer weg te denken uit het Déhora sales- en marketingteam. Met veel enthousiasme en toewijding draagt ze vol energie bij aan de verdere groei van Déhora. Duik hier in haar verhaal.

 

Hoi Sharron! Wat moeten we zeker over jou weten?

Sharron: Hi! Ik ben Sharron, afgestudeerd in marketing en salesmanagement aan de Vives Hogeschool. Antwerpen is mijn geboorte- en groeiplaats, en onlangs heb ik samen met mijn vriend ons eigen plekje gekocht. Ik ben dol op wandelen en quality time doorbrengen met vrienden en familie.

Sharron, neem ons even terug naar je éérste kennismaking met Déhora

Sharron: Zeker! Toen ik op zoek was naar een sales-stage, kwam ik in contact met Déhora. Ik herinner me nog goed dat mijn eerste gesprek plaatsvond in hun kantoor in Antwerpen. Grappig genoeg kende ik op dat moment iemand die er stage liep. Wat me direct opviel, was de ontspannen sfeer tijdens het gesprek. Er was absoluut geen sprake van een formele setting. Ze luisterden echt naar mijn verhaal, ondanks dat ik nog een student was. Het voelde als een goede match vanaf het begin, en toen ik de stage aangeboden kreeg, heb ik geen moment getwijfeld.

Die stage moet wel goed bevallen zijn, toch?

Sharron: Blijkbaar hé. Die stage is voorbij gevlogen. Het was een erg waardevolle ervaring, vooral omdat ik kon meedraaien in verschillende teams en enorm veel kon leren. Op die manier maakte ik kennis met de cultuur en filosofie binnen Déhora, en dat beviel me enorm. Ik kreeg ook erg veel vertrouwen ondanks mijn leeftijd.

Na die stage ben ik eigenlijk gewoon blijven hangen (lacht). Tijdens mijn relaxte zomervakantie – om even bij te komen van die stevige stage (ahum) – hielden we contact. Ik zocht naar een salesfunctie, en toevallig had Déhora grote plannen voor verdere groei. En tadaa, hier ben ik!

Het aanbod voor een baan na mijn stage was echt een bevestiging dat het allemaal goed was verlopen. Het voelde echt als een geweldige verrassing!

Sharron werken bij Déhora

Mooi verhaal! Wat doe je nu bij Déhora?

Sharron: Mijn officiële titel is “business development specialist” bij Déhora. Samen met collega Tinne focus ik op het promoten van Planpoint, onze splinternieuwe WFM-software. Dat omvat het hele proces, van de eerste kennismaking en het aanspreken van potentiële klanten tot het geven van demonstraties.

Natuurlijk hoort daar ook het opstellen en opvolgen van offertes bij, tot het moment van de deal sluiten. En zelfs ná de overeenkomst vind ik het superbelangrijk om nauw contact te onderhouden met onze klanten.

Daarenboven bied je ook ondersteuning bij enkele klanten, niet?

Sharron: Jazeker, ik ben ook nauw betrokken bij de opstart van het Déhora Planning Service Center. En ik spring ook af en toe bij als extra hulp bij een aantal klanten. Die ’hands on’ ervaring is super waardevol. Een goede sales moet weten wat er leeft en speelt bij een klant he.

Kan je iets meer vertellen over het Planning Service Center?

Sharron: Natuurlijk! Het Planning Service Center is eigenlijk een vorm van outsourcing. In plaats van een adviseur of planner die fysiek op locatie aan een project werkt, gebeurt alles vanuit ons kantoor in Antwerpen of Buggenhout, op afstand dus. Dit is perfect voor klanten die niet continu een fulltime planner nodig hebben. Wij nemen dan geheel of gedeeltelijk de planning over.

De opstart van ons PSC verliep echter iets sneller dan verwacht, om tegemoet te komen aan de vraag van een paar klanten. En omdat er toen nog geen collega vrij was, heb ik dit op mij genomen. Uiteindelijk heb ik er wel veel uit geleerd. Hoe je sterke klantrelaties opbouwt en onderhoudt, hoe je klanten tevreden houdt en zelfs het planningsproces zelf, wat voorheen niet mijn taak was. Daarnaast heeft mijn kennis van Planpoint zich enorm ontwikkeld doordat ik er direct mee aan de slag ben gegaan

Sharron, hoe waren die eerste maanden nadat je vast in dienst kwam?

Sharron: In het begin, misschien meer in mijn hoofd dan echt in de realiteit, merkte ik wel een verschil tussen stage lopen en vast in dienst zijn. Niet dat mijn collega’s minder vriendelijk waren – integendeel, de sfeer en het teamgevoel waren er altijd. Maar als stagiaire voel je toch minder dat je een cruciale rol speelt in het opbouwen van de toekomst van een organisatie. In je stage krijg je wel verantwoordelijkheid, maar je gaat ervan uit dat je na je stage afstudeert en ergens anders naartoe gaat. Als vaste medewerker voel je je sterker betrokken bij je team, je collega’s en de organisatie als geheel.

Déhora Quiz

Hoe ziet een doorsnee werkdag er voor jou uit?

Sharron: Mijn dagen variëren afhankelijk van de focus en doelstellingen. Meestal werk ik aan het opvolgen van leads, contracten en contacten, waarbij een stukje accountmanagement en presales komt kijken. Op andere dagen duik ik dieper in de software om een configuratie af te ronden voor een demo met collega Luk voor een klant. En er zijn natuurlijk ook regelmatige overlegmomenten met het team over onze marktbenadering en andere zaken.

Waar haal jij energie uit in je werk, Sharron?

Sharron: Het geven van goede demo’s van Planpoint geeft me echt een boost. Momenteel doe ik dat samen met Luk. Het is fantastisch als klanten positief reageren en zeggen: “Dat is precies wat we nodig hebben.” Dat geeft me het gevoel dat we echt begrijpen wat de klant wil en hen kunnen helpen om hun processen te verbeteren. Ook het onderhouden van klantrelaties en ervoor zorgen dat ze tevreden zijn, geeft me veel energie. En natuurlijk samenwerken met mijn geweldige team, daar haal ik ook enorm veel voldoening uit.

Zijn er specifieke professionele resultaten waar je trots op bent?

Sharron: Absoluut! Mijn eerste zelf binnengehaalde ondertekende offerte is een moment waar ik enorm trots op ben. En natuurlijk het opzetten van het Planning Service Center, waar ik een bijdrage aan heb geleverd. Dat draait momenteel erg goed; ik heb veel positieve feedback gekregen van klanten en dat maakt me echt trots.

Déhora karting

En wat zou je in de toekomst nog bij Déhora willen bereiken?

Sharron: Ik hoop dat we niet alleen veel nieuwe klanten aantrekken voor onze diensten, maar ook onze software stevig in de markt kunnen zetten en laten groeien. Persoonlijk wil ik mezelf blijven ontwikkelen in mijn salesrol, een beetje zoals mijn collega Tinne, die al geruime tijd in het vak zit. Haar brede kennis van workforce management, planning en procesorganisatie is echt inspirerend. Ik streef ernaar om op dat niveau te komen, en dat vraagt vooral om ervaring opdoen en diepgaande kennis vergaren, vooral over de software.

Tot slot, enkele handige tips voor wie graag in sales wilt starten?

Sharron: Durf door te vragen en wees soms assertief. Het is ook cruciaal om je vak echt te kennen. Weet waarover je praat en ga niet zomaar voor een platte verkoop om targets te halen. Ervaring opdoen en samen met je collega’s de handen uit de mouwen steken is ontzettend waardevol. Het is niet alleen verkopen, maar ook actief deel uitmaken van het proces. En sta open voor nieuwe kennis, ongeacht waar het vandaan komt. Dat kan echt het verschil maken.

Wil je ook deel uitmaken van ons succesverhaal?

Droom je van werken in een gezellig en hecht team, waar jouw input écht meetelt en waar elke dag een kans is om bij te leren? Wacht dan niet langer!

Laten we kennis maken!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dehora contact en kennismaken

Rechtstreeks contact

Heb je een vraag over een vacature? Wil je meer weten over Déhora? Aarzel niet om ons te contacteren!